Výber legislatívnych zmien a noviniek za február 2025
1. VYŠLO V ZBIERKE ZÁKONOV
PODROBNOSTI O NÁHRADNOM CESTOVNOM DOKLADE EURÓPSKEJ ÚNIE, PODROBNOSTI O ŽIADOSTI O VYDANIE NÁHRADNÉHO CESTOVNÉHO DOKLADU EURÓPSKEJ ÚNIE A VZOR TEJTO ŽIADOSTI
- Vyhláška Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky č. 45/2025 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o náhradnom cestovnom doklade Európskej únie, podrobnosti o žiadosti o vydanie náhradného cestovného dokladu Európskej únie a vzor tejto žiadosti (úplné znenie vyhlášky nájdete TU)
- Účinnosť: 9. decembra 2025
Anotácia:
Transpozícia smernice EÚ, ktorou sa zavádza náhradný cestovný doklad EÚ.
Popis:
Právna úprava vydávania náhradných cestovných dokladov Európskej únie upravená v aktuálne platnom a účinnom § 14 zákona č. 647/2007 Z. z. o cestovných dokladoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov bola do právneho poriadku Slovenskej republiky zavedená na základe rozhodnutia zástupcov vlád členských štátov, ktorí sa zišli na zasadnutí Rady 94/409/SZBP z 25. júna 1996 o zavedení cestovného preukazu, avšak bez bližšej úpravy podrobností o náležitostiach náhradného cestovného dokladu Európskej únie.
Z dôvodu lepšieho zabezpečenia formátu náhradného cestovného dokladu Európskej únie a uľahčenia konzulárnej ochrany nezastúpených občanov došlo na úrovni Európskej únie k aktualizovaniu pravidiel vydávania náhradného cestovného dokladu Európskej únie. Tieto pravidlá budú s účinnosťou od 9. decembra 2025 zavedené do právneho poriadku Slovenskej republiky novelou zákona o cestovných dokladoch vykonanou zákonom č. 377/2024 Z. z. Hlavným cieľom vyhlášky je transpozícia časti smernice Rady (EÚ) 2019/997 z 18. júna 2019, ktorou sa zavádza náhradný cestovný doklad EÚ a zrušuje rozhodnutie 96/409/SZBP (Ú. v. EÚ L 163, 20.6.2019) a delegovanej smernice Komisie (EÚ) 2024/1986 zo 6. mája 2024, ktorou sa mení smernica Rady (EÚ) 2019/997, pokiaľ ide o strojovo čitateľnú časť náhradného cestovného dokladu EÚ (Ú. v. EÚ L, 2024/1986, 16.7.2024).
Vo vyhláške sa upravujú podrobnosti o náhradnom cestovnom doklade Európskej únie týkajúce sa najmä jednotného formulára náhradného cestovného dokladu Európskej únie (ďalej len „jednotný formulár“), jednotnej nálepky náhradného cestovného dokladu Európskej únie (ďalej len „jednotná nálepka“) a vzor žiadosti o vydanie náhradného cestovného dokladu Európskej únie. Účinnosť vyhlášky bola ustanovená s prihliadnutím na predpokladanú dĺžku legislatívneho procesu a na transpozičnú lehotu.
VYHLÁŠKA O VEREJNEJ OPTIMÁLNEJ SIETI POSKYTOVATEĽOV VŠEOBECNEJ AMBULANTNEJ STAROSTLIVOSTI, POSKYTOVATEĽOV PRIMÁRNEJ ŠPECIALIZOVANEJ GYNEKOLOGICKEJ AMBULANTNEJ STAROSTLIVOSTI A POSKYTOVATEĽOV ŠPECIALIZOVANEJ AMBULANTNEJ STAROSTLIVOSTI POSKYTOVANEJ V ŠPECIALIZOVANEJ AMBULANCII
- Vyhláška Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky č. 42/2025 Z. z. o verejnej optimálnej sieti poskytovateľov všeobecnej ambulantnej starostlivosti, poskytovateľov primárnej špecializovanej gynekologickej ambulantnej starostlivosti a poskytovateľov špecializovanej ambulantnej starostlivosti poskytovanej v špecializovanej ambulancii (úplné znenie vyhlášky nájdete TU)
- Účinnosť: 1. marca 2025
Anotácia:
Podrobnosti o novom spôsobe definovania a vyhodnocovania stavu verejnej optimálnej siete poskytovateľov primárnej špecializovanej gynekologickej ambulantnej starostlivosti a poskytovateľov špecializovanej ambulantnej starostlivosti poskytovanej v špecializovanej ambulancii a aktualizácia niektorých častí spôsobu ustanovenia a vyhodnocovania stavu verejnej optimálnej siete poskytovateľov všeobecnej ambulantnej starostlivosti.
Popis:
Cieľom predkladaného návrhu vyhlášky je ustanovenie podrobností o novom spôsobe definovania a vyhodnocovania stavu verejnej optimálnej siete poskytovateľov primárnej špecializovanej gynekologickej ambulantnej starostlivosti a poskytovateľov špecializovanej ambulantnej starostlivosti poskytovanej v špecializovanej ambulancii a aktualizácia niektorých častí spôsobu ustanovenia a vyhodnocovania stavu verejnej optimálnej siete poskytovateľov všeobecnej ambulantnej starostlivosti.
Zdôvodnenie potreby prehodnotenia súčasného spôsobu definovania verejnej minimálnej siete sa opiera o skutočnosť, ktorou je potreba zvýšiť odolnosť a pripravenosť ambulantného sektora a jeho posilnenie vzhľadom na očakávaný dopad starnutia populácie a následne rastúci dopyt po zdravotnej starostlivosti v ambulanciách. Súčasná úprava spôsobu ustanovenia verejnej minimálnej siete poskytovateľov špecializovanej ambulantnej gynekologickej starostlivosti a poskytovateľov inej špecializovanej ambulantnej zdravotnej starostlivosti nesignalizuje problém ich dostupnosti v Slovenskej republike. Jej aktuálne nastavenie zakotvené v nariadení vlády SR č. 640/2008 Z. z. o verejnej minimálnej sieti poskytovateľov zdravotnej starostlivosti nedáva možnosť problém nedostatku špecializovaných ambulancií identifikovať, predvídať, kvantifikovať ani lokalizovať.
Oproti predošlému stavu vyhláška ustanovuje dynamický spôsob definovania verejnej optimálnej siete poskytovateľov primárnej špecializovanej gynekologickej ambulantnej starostlivosti a poskytovateľov špecializovanej ambulantnej starostlivosti poskytovanej v špecializovanej ambulancii s jej každoročným prehodnocovaním a vyhodnocovaním jej naplnenia zo strany jednotlivých zdravotných poisťovní a preberá už dynamicky nastavenú verejnú optimálnu sieť poskytovateľov všeobecnej ambulantnej starostlivosti z nariadenia vlády č. 11/2022 Z. z., ktorým sa ustanovujú podrobnosti o spôsobe ustanovenia minimálnej siete poskytovateľov všeobecnej ambulantnej starostlivosti. Zároveň dochádza k aktualizácii niektorých častí spôsobu ustanovenia a vyhodnocovania stavu verejnej optimálnej siete poskytovateľov všeobecnej ambulantnej starostlivosti, ktorej potreba vyplynula z aplikačnej praxe a z návrhov uvedených v dokumente Stratégia všeobecnej ambulantnej starostlivosti do roku 2030.
Základné rozdiely nového spôsobu definovania verejnej optimálnej siete poskytovateľov primárnej špecializovanej gynekologickej ambulantnej starostlivosti a poskytovateľov špecializovanej ambulantnej starostlivosti poskytovanej v špecializovanej ambulancii oproti súčasnej definícii verejnej minimálnej siete:
- verejná optimálna sieť definovaná na úrovni primárnych gynekologicko-pôrodníckych ambulancií a špecializovaných ambulancií (príloha č. 1a zákona č. 578/2004 Z. z.) s vybraným odborným zameraním, nie na úrovni odborov alebo certifikovaných pracovných činností;
- dynamické nastavenie verejnej optimálnej siete v podobe každoročného prehodnocovania jej optimálnej kapacity, nie jednorazovo určené statické číslo určené pomerom x tisíc obyvateľov na 1 lekárske miesto;
- rozšírenie územnej jednotky z kraja na okres pre vybrané odborné zamerania špecializovaných ambulancií;
- do kapacity verejnej siete v rámci vyhodnocovania stavu naplnenosti optimálnej kapacity verejnej optimálnej siete budú vstupovať iba verejne dostupné ambulancie v príslušnom odbornom zameraní;
- zmena mernej jednotky optimálnej kapacity verejnej optimálnej siete a kapacity verejnej siete z jednotky lekárske miesto na jednotku ambulancia, ktorá v prípade primárnej gynekologicko-pôrodníckej ambulancie a špecializovaných ambulancií zodpovedá 30 ordinačným hodinám týždenne.
Úpravy v spôsobe ustanovenia a vyhodnocovania stavu verejnej optimálnej siete poskytovateľov všeobecnej ambulantnej starostlivosti oproti súčasnému nastaveniu verejnej minimálnej siete poskytovateľov všeobecnej ambulantnej starostlivosti:
- do kapacity verejnej siete v rámci vyhodnocovania stavu naplnenosti optimálnej kapacity verejnej optimálnej siete budú vstupovať iba verejne dostupné všeobecné ambulancie;
- zmena mernej jednotky optimálnej kapacity verejnej optimálnej siete a kapacity verejnej siete z jednotky lekárske miesto na jednotku ambulancia, ktorá v prípade všeobecnej ambulancie zodpovedá 35 ordinačným hodinám týždenne;
- zohľadnenie počtu sestier a praktických sestier - asistentov v jednotlivých všeobecných ambulanciách pri výpočte kapacity verejnej siete poskytovateľov všeobecnej ambulantnej starostlivosti.
Definovanie novej dynamickej verejnej optimálnej siete poskytovateľov primárnej špecializovanej gynekologickej ambulantnej starostlivosti a poskytovateľov špecializovanej ambulantnej starostlivosti poskytovanej v špecializovanej ambulancii je jedným z prvých krokov k zvyšovaniu stability a odolnosti ambulantného sektora.
ZMENA VYHLÁŠKY, KTOROU SA USTANOVUJÚ INDIKAČNÉ KRITÉRIÁ NA POSKYTOVANIE OŠETROVATEĽSKEJ STAROSTLIVOSTI V ZARIADENÍ SOCIÁLNYCH SLUŽIEB A V ZARIADENÍ SOCIÁLNOPRÁVNEJ OCHRANY DETÍ A SOCIÁLNEJ KURATELY
- Vyhláška Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky č. 41/2025 Z. z., ktorou sa mení vyhláška Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky č. 92/2018 Z. z., ktorou sa ustanovujú indikačné kritériá na poskytovanie ošetrovateľskej starostlivosti v zariadení sociálnych služieb a v zariadení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately a ktorou sa ustanovuje vzor návrhu zodpovednej osoby na indikáciu poskytovania ošetrovateľskej starostlivosti osobe umiestnenej v zariadení sociálnych služieb a v zariadení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately v znení vyhlášky č. 90/2023 Z. z. (úplné znenie vyhlášky nájdete TU)
- Účinnosť: 1. marca 2025
Anotácia:
Doplnenie kritérií pre návrh zodpovednej osoby na indikáciu poskytovania ošetrovateľskej starostlivosti osobe, s prihliadnutím na špecifiká v detskom veku.
Popis:
Posudzovacie škály uvedené v prílohe v aktuálne platnom znení sú orientované na dospelé osoby, čo v praxi spôsobuje, že posúdenie osôb v detskom veku nie je dostatočné, s prihliadnutím na ich potreby a zdravotný stav.
Cieľom vyhlášky je doplniť kritériá pre návrh zodpovednej osoby na indikáciu poskytovania ošetrovateľskej starostlivosti osobe, s prihliadnutím na špecifiká v detskom veku. Cieľ je možné dosiahnuť úpravou prílohy vyhlášky a to doplnením nových posudzovacích nástrojov, určených pre osoby v detskom veku, ktoré reflektujú na ich potreby.
Zároveň sa upresnia indikačné kritériá na poskytovanie dlhodobej a následnej ošetrovateľskej starostlivosti pre osoby umiestnené v zariadení sociálnych služieb a v zariadení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately. Zmyslom úpravy vyhlášky po dosiahnutí cieľa je, aby každej posudzovanej osobe bolo správne indikované poskytovanie ošetrovateľskej starostlivosti.
ZMENA NARIADENIA, KTORÝM SA USTANOVUJÚ PODMIENKY NA POSKYTNUTIE INVESTIČNEJ POMOCI, MAXIMÁLNA INTENZITA INVESTIČNEJ POMOCI A MAXIMÁLNA VÝŠKA INVESTIČNEJ POMOCI V REGIÓNOCH SLOVENSKEJ REPUBLIKY
- Nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 34/2025 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 195/2018 Z. z., ktorým sa ustanovujú podmienky na poskytnutie investičnej pomoci, maximálna intenzita investičnej pomoci a maximálna výška investičnej pomoci v regiónoch Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov (úplné znenie nariadenia nájdete TU)
- Účinnosť: 1. marca 2025, 1. januára 2028
Anotácia:
Zvýšenie intenzity regionálnej investičnej pomoci na podporu investičných zámerov, ktoré sa budú realizovať v oblasti vývoja alebo výroby kritických technológií.
Popis:
Nariadenie vlády zavádza v súvislosti so zmenou mapy regionálnej pomoci pre Slovenskú republiku, ktorú Európska komisia schválila 3. októbra 2024, možnosť zvýšiť intenzitu regionálnej investičnej pomoci o 10 percentuálnych bodov pri realizácii investičného projektu, ktorý zároveň spadá do pôsobnosti nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2024/795 z 29. februára 2024, ktorým sa zriaďuje Platforma strategických technológií pre Európu (‚platforma STEP‘).
Zvýšenou intenzitou regionálnej investičnej pomoci budú môcť byť podporené investičné zámery, ktoré sa budú realizovať v oblasti vývoja alebo výroby kritických technológií. Pod kritickými technológiami sa podľa uvedeného nariadenia STEP rozumejú digitálne technológie, ktoré prispievajú k cieľom programu Digitálne desaťročie do roku 2030 (rozhodnutie (EÚ) 2022/2481), čisté technológie efektívne využívajúce zdroje vrátane technológií s nulovou stopou a biotechnológie vrátane liekov uvedených na zozname EÚ kritických liekov a ich zložiek.
STAVEBNÝ ZÁKON
- Zákon č. 25/2025 Z. z. Stavebný zákon a o zmene a doplnení niektorých zákonov (Stavebný zákon) (úplné znenie zákona nájdete TU)
- Účinnosť: 15. marca 2025, 1. apríla 2025
Anotácia:
Akcelerácia prípravných a povoľovacích procesov, zjednodušenie výstavby, zníženie administratívnej záťaže povoľovacích konaní, posilnenie postavenia vlastníkov pozemkov a stavieb, zjednodušenie procesu prípravy výstavby jediným konaním, sprísnenie odbornej prípravy zamestnancov, ochrana umeleckých diel pred poškodením stavebnou činnosťou, precizovanie správneho konania, rozšírenie okruhu sankcionovaných osôb, dôraz na účasť oprávnených osôb vo výstavbe.
Popis:
Cieľom nového stavebného zákona je akcelerovanie prípravných a povoľovacích procesov, čo je kľúčovým faktorom umožňujúci podporiť výstavbu v rámci Slovenskej republiky. Skúsenosti a poznatky získané z praxe pri aplikácii zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov v priebehu obdobia od roku 1992 až do roku 2024, ako aj riziká legislatívnej úpravy zákona č. 201/2022 o výstavbe v znení neskorších predpisov (ďalej len "zákon o výstavbe") v spojení s nedostatočnou prípravou pre jeho aplikáciu, vytvorili potrebu prijatia novej právnej úpravy na úseku stavebného práva.
Zákon o výstavbe prijatý v roku 2022 sa nachádza v stave inštitucionálnej nepripravenosti a k dátumu účinnosti 01. apríla 2025 je nevykonateľný. Nadobudnutie účinnosti predmetného zákona by viedlo k značným ťažkostiam pri príprave a povoľovaní stavieb. Aplikácia tejto legislatívy je nereálna, a to nielen z hľadiska technickej a organizačnej, ale aj z pohľadu nadväzujúcej legislatívy.
Účelom nového stavebného zákona a sústavy jeho vykonávacích predpisov je vytvoriť právny rámec na zjednodušenie a urýchlenie výstavby, zníženie administratívnej záťaže povoľovacích konaní s dôrazom na zabezpečenie transparentnosti v tejto oblasti. Schválený stavebný zákon ako aj jeho vykonávacie právne predpisy ovplyvnia viaceré ekonomické i spoločenské procesy vytvárajúce predpoklady na úspešný ďalší rozvoj Slovenskej republiky.
Nové stavebné predpisy nahradia v súčasnosti platný a účinný stavebný zákon, ako aj platný zákon o výstavbe s odloženou účinnosťou od 01. apríla 2025. Novým stavebným zákonom sa odstránia nedostatky, ktoré má súčasná legislatíva na úseku stavebného práva, pričom
- v oblasti odbornej terminológie sa preberá historicky osvedčená a všeobecne zaužívanú terminológia, zároveň sa preberá nová terminológia z odborných medzinárodných dokumentov, z právne záväzných aktov Európskej únie a z Medzinárodnej štatistickej klasifikácie stavieb;
- posilňuje postavenie vlastníkov pozemkov a stavieb a ich práva k stavbe, pretože zhotoviť stavbu na pozemku je súčasťou ústavou chráneného práva užívať majetok vo svojom vlastníctve;
- obnovuje pôvodný účel orgánov štátnej stavebnej správy ako čisto odborných stavebnotechnických štátnych orgánov zbavených povinnosti sledovať netechnické činnosti (napríklad, účelnosť, užívacie vzťahy, susedské spory, riešenie hnuteľných vecí, a podobne);
- výrazne zjednodušuje proces prípravy výstavby tým, že opúšťa terajšie dvojzložkové rozhodovanie (územné rozhodovanie a stavebné povoľovanie) a zavádza len jedno konanie - konanie o stavebnom zámere, ktorým stavebný úrad vyjadruje súhlas s navrhovanou stavebnou činnosťou;
- ponecháva agendu stavebného úradu ako preneseného výkonu štátnej správy na úseku stavebného práva na obci, pričom obce môžu zriaďovať stavebné obvody obdobne ako sú súčasné spoločné obecné úrady;
- sleduje sprísnenie odbornej prípravy zamestnancov pracujúcich v štátnej správe na úseku stavebného práva;
- upravuje ochranu umeleckých diel v stavbách a na verejných priestranstvách pred poškodením alebo zničením stavebnou činnosťou;
- precizuje správne konanie a procesné práva a povinnosti účastníkov a dotknutých osôb a obsah výstupných rozhodnutí;
- ustanovuje dodatočný postup vo vzťahu k nepovoleným stavbám zhotoveným do účinnosti navrhovaného stavebného zákona, aby sa do určitého času buď takéto stavby dodatočne osvedčili, alebo odstránili; sleduje sa tým, aby tieto stavby nefigurovali ako trvalo nepovolené, neskolaudované, ale roky bezproblémovo užívané;
- precizuje priestupky a iné správne delikty a rozširuje okruh sankcionovaných osôb aj na ďalšie osoby vo výstavbe, zvýrazňuje dôležitosť účasti oprávnených osôb vo výstavbe, najmä precizuje oprávnenia a zodpovednosť projektanta, stavbyvedúceho, zhotoviteľa stavby, osoby vykonávajúcej stavebný dozor, geodeta a statika v príprave výstavby a pri zhotovovaní stavby.
NOVELA ZÁKONOV V SÚVISLOSTI SO ZMENAMI VYVOLANÝMI STAVEBNÝM ZÁKONOM
- Zákon č. 26/2025 Z. z. o zmene a doplnení niektorých zákonov v súvislosti so zmenami vyvolanými Stavebným zákonom (úplné znenie zákona nájdete TU)
- Účinnosť: 19. februára 2025, 15. marca 2025, 31. marca 2025, 1. apríla 2025, 1. júla 2026
Anotácia:
Komplexná úprava predpisov dotknutých novou reguláciou stavebného práva reflektujúca na procesné zmeny a novým Stavebným zákonom zavedené inštitúty a terminológiu.
Popis:
Na základe Programového vyhlásenia vlády Slovenskej republiky na roky 2023 - 2027, časť Doprava a výstavba, Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo“) predložilo 6. novembra 2024 na rokovanie vlády Slovenskej republiky návrh nového Stavebného zákona, s cieľom akcelerovania prípravných a povoľovacích procesov ako kľúčového faktora podpory výstavby v Slovenskej republike. Vláda Slovenskej republiky tento návrh schvália uznesením č. 676/2024.
Nový Stavebný zákon nahradí doteraz platný a účinný stavebný zákon, ako aj platný zákon o výstavbe s odloženou účinnosťou od 1. apríla 2025. V nadväznosti na platný a neúčinný zákon č. 201/2022 Z. z. o výstavbe v znení neskorších predpisov boli schválený zákon č. 205/2023 Z. z. a zákon č. 272/2023 Z. z., ktorých cieľom bolo vykonať úpravy v predpisoch dotknutých schválením zákon o výstavbe. Tieto dva zákony v časti, ktorá obsahuje zmeny vyvolané zákonom o výstavbe ešte nenadobudli účinnosť a mali by ju nadobudnúť 1. apríla 2025. V nadväznosti na nový Stavebný zákon je nevyhnutné vykonať úpravy dotknutých predpisov s rovnakým cieľom – zosúladiť ich s novou reguláciou stavebného práva.
Tieto zmeny musia nadobudnúť účinnosť spolu so Stavebným zákonom, teda 1. apríla 2025. Nejde pritom len odstránenie formálneho nesúladu, ktorý by bolo možné preklenúť výkladom, ale o komplexné procesné zmeny, nové inštitúty a odlišný spôsob povoľovania stavieb, ktoré je nevyhnutné reflektovať aj v osobitných predpisoch, aby s účinnosťou novej stavebnej legislatívy od 1. apríla 2025 bolo vzájomné pôsobenie týchto právnych regulácií možné, bezproblémové a dávalo adresátom práva jasnú odpoveď na ich právnu situáciu. Vzhľadom na zmenu v štruktúre nového povoľovacieho procesu na úseku výstavby, ako aj v úprave vydávania záväzných stanovísk dotknutými orgánmi by omeškanie v účinnosti vyvolaných zmien v dotknutých predpisoch spôsobilo komplikácie, až zastavenie povoľovacích procesov stavieb.
OZNÁMENIE O SUMÁCH ZÁKLADNEJ NÁHRADY ZA POUŽÍVANIE MOTOROVÝCH VOZIDIEL PRI PRACOVNÝCH CESTÁCH
- Oznámenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky č. 22/2025 Z. z. o sumách základnej náhrady za používanie motorových vozidiel pri pracovných cestách (úplné znenie oznámenia nájdete TU)
- Účinnosť: 1. marca 2025
Anotácia:
Zvýšenie súm základnej náhrady: 0,080 eura pre dvojkolesové vozidlá, trojkolesové vozidlá a štvorkolky a 0,281 eura pre osobné vozidlá.
Popis:
Suma základnej náhrady podľa § 7 ods. 2 prvej vety zákona určená podľa § 8 ods. 2 prvej vety zákona na základe splnenia podmienky pre zvýšenie súm základnej náhrady za mesiac december 2024 je:
- z 0,075 eura na 0,080eura pre dvojkolesové vozidlá, trojkolesové vozidlá a štvorkolky,
- z 0,265 eura na 0,281eura pre osobné vozidlá.
Základná náhrada zohľadňuje amortizáciu (opotrebenie) motorového vozidla, drobné opravy a údržbu, poplatky za umývanie, povinné zmluvné poistenie, havarijné poistenie, teda všetky výdavky spojené s prevádzkou vozidla okrem spotreby pohonných látok. Uvedené sumy základnej náhrady sa uplatňujú od 1. marca 2025.